Red Alert 2 on LAN.

  • Hey - turns out IRC is out and something a little more modern has taken it's place... A little thing called Discord!

    Join our community @ https://discord.gg/JuaSzXBZrk for a pick-up game, or just to rekindle with fellow community members.

and the mac settings:
 

Attachments

  • Clipboard04.jpg
    Clipboard04.jpg
    37.7 KB · Views: 2,080
Mark weer hier,

Het valt me op dat je hoge cijfers hebt in je netwerkverbindingen, heb je al veel neterkkaarten verwijderd en weer toegevoegd ofzo? Waarom heb je verbinding 23 en 29 enz?

Ik neem aan dat de pc met 2 netwerkkaarten het internet verdeeld? Ik weet niet of windows roet in het eten gooit qua instelling bij internet delen. Kun je me vertellen wat niet werkt? Zie je elkaar helemaal; NIET in de lobby? of zie je elkaar wel maar kun je niet bij een spel joinen? Kun je ook even controleren of je beide dezelfde versie hebt van RA2? (anders ff updaten, het netwerk wordt er ook beter van).

ik heb jaren lopen kloten om de instellingen goed te krijgen van RA2 (en yuri's revenge) en wat ik nu heb werkt gewoon goed. Vind het daarom ook vreemd waarom die het niet doet...
 
pykenike said:
Mark weer hier,

Het valt me op dat je hoge cijfers hebt in je netwerkverbindingen, heb je al veel neterkkaarten verwijderd en weer toegevoegd ofzo? Waarom heb je verbinding 23 en 29 enz?

Ik neem aan dat de pc met 2 netwerkkaarten het internet verdeeld? Ik weet niet of windows roet in het eten gooit qua instelling bij internet delen. Kun je me vertellen wat niet werkt? Zie je elkaar helemaal; NIET in de lobby? of zie je elkaar wel maar kun je niet bij een spel joinen? Kun je ook even controleren of je beide dezelfde versie hebt van RA2? (anders ff updaten, het netwerk wordt er ook beter van).

ik heb jaren lopen kloten om de instellingen goed te krijgen van RA2 (en yuri's revenge) en wat ik nu heb werkt gewoon goed. Vind het daarom ook vreemd waarom die het niet doet...

ja de pc met 2 netwerkkaarten verdeeld het internet. Ik zal nu wel even proberen de 'internet' netwerkkaart uit te doen en de kabel eruit te halen.

Klopt ik heb inderdaad veel verbindingen toegevoegd en verwijderd, verder werkt alles goed. Unreal Tournament, Trackmania nations, werkt allemaal goed.

Maar ik zie elkaar helemaal NIET, geen namen, geen games.
We hebben allebij Red Alert v1.006.
 
I think I found the problem..
I can ping pc1 from Pc2.
But not the other way around..

C:\Documents and Settings\Marijn>ping marlon

Pingen naar marlon.mshome.net [192.168.0.135] met 32 byte gegevens:

Timeout bij opdracht.
Timeout bij opdracht.
Timeout bij opdracht.
Timeout bij opdracht.

--------------------------------------

C:\Documents and Settings\Administrator>ping marijn

Pingen naar marijn.mshome.net [192.168.0.1] met 32 byte gegevens:

Antwoord van 192.168.0.1: bytes=32 tijd=7 ms TTL=128
Antwoord van 192.168.0.1: bytes=32 tijd<1 ms TTL=128
Antwoord van 192.168.0.1: bytes=32 tijd=1 ms TTL=128
Antwoord van 192.168.0.1: bytes=32 tijd<1 ms TTL=128
 
Mark weer hier,

Het zou heel goed kunnen dat de Windows standaard internet verbinding om de een of andere rede roet in het eten gooit. Bij mij hier is het internet netjes gedeeld door een Linksys router. Als je weet hoe je zelf je internet deel instelling moet terug zetten, zou ik zeggen, probeer eens een goed werkend netwerk te krijgen met alleen 2 pc's en geen internet verdeeld. Hierbij denk ik aan: verwijder alle protocollen enz, reboot, en voeg alles wat je nodig hebt opnieuw toe. Kijk of het netwerk werkt onder windows en unreal. Vervolgens de instelling zo instellen als ik al eerder beschreven heb. Naar mijn idee zou die het dan gewoon moeten doen. Zo niet, dan weet ik het denk ik ook niet meer.

Als het aan het internet delen ligt, koop je ff een goedkope router, die dingen kosten niets meer. Ben je vaak van veel gezeik af.

ik hoor het wel.
 
sneez said:
I think I found the problem..
I can ping pc1 from Pc2.
But not the other way around..

C:\Documents and Settings\Marijn>ping marlon

Pingen naar marlon.mshome.net [192.168.0.135] met 32 byte gegevens:

Timeout bij opdracht.
Timeout bij opdracht.
Timeout bij opdracht.
Timeout bij opdracht.

--------------------------------------

C:\Documents and Settings\Administrator>ping marijn

Pingen naar marijn.mshome.net [192.168.0.1] met 32 byte gegevens:

Antwoord van 192.168.0.1: bytes=32 tijd=7 ms TTL=128
Antwoord van 192.168.0.1: bytes=32 tijd<1 ms TTL=128
Antwoord van 192.168.0.1: bytes=32 tijd=1 ms TTL=128
Antwoord van 192.168.0.1: bytes=32 tijd<1 ms TTL=128


yep lijkt me indd mijn vermoeden te zijn, windows internet deling zit ertussen. Of firewall? (INgebouwde firewall in windows uitzetten) .
 
pykenike said:
Mark weer hier,

Het zou heel goed kunnen dat de Windows standaard internet verbinding om de een of andere rede roet in het eten gooit. Bij mij hier is het internet netjes gedeeld door een Linksys router. Als je weet hoe je zelf je internet deel instelling moet terug zetten, zou ik zeggen, probeer eens een goed werkend netwerk te krijgen met alleen 2 pc's en geen internet verdeeld. Hierbij denk ik aan: verwijder alle protocollen enz, reboot, en voeg alles wat je nodig hebt opnieuw toe. Kijk of het netwerk werkt onder windows en unreal. Vervolgens de instelling zo instellen als ik al eerder beschreven heb. Naar mijn idee zou die het dan gewoon moeten doen. Zo niet, dan weet ik het denk ik ook niet meer.

Als het aan het internet delen ligt, koop je ff een goedkope router, die dingen kosten niets meer. Ben je vaak van veel gezeik af.

ik hoor het wel.

Hm daar heb je wel een goed punt, maar ik heb geen zin om heel het internet weer opnieuw te gaan installeren. Ik denk ook wel dat hij het zal doen als ik alleen de computers met elkaar verbind. Maar dan heb ik geen internet meer :/

En van die router vind ik nou weer zonde om dan zo'n router te kopen voor een spel. (Zoals ik al zei, doet de rest het wel gewoon goed, filesharing, printen op afstand, andere games, ETC.)

Misschien is er nog een alternatief? Ik zat te google'en en sommigen spraken over een programma'tje wat direct een IPX connectie met elkaar maakt?
 
Well that program almost worked.. It established a connection (My firewall popped up saying GIT (lol) tried to connect..)

I checked on the server pc in the lobby, and it showed 2 names.. both the same name. (when i chatted, the chat appeared twice. ;x)

I checked on the client pc in the lobby , and it only showed my name.
But that program blocked out my internet connection on the client pc, wich sucks :(

edit: Ps . I did the wizard for an IPX connection on both pc's.
 
sneez said:
Well that program almost worked.. It established a connection (My firewall popped up saying GIT (lol) tried to connect..)

I checked on the server pc in the lobby, and it showed 2 names.. both the same name. (when i chatted, the chat appeared twice. ;x)

I checked on the client pc in the lobby , and it only showed my name.
But that program blocked out my internet connection on the client pc, wich sucks :(

edit: Ps . I did the wizard for an IPX connection on both pc's.

Ik denk dat je er bijna bent, dat die 2 keer tevoorschijn komt, komt doordat die 2 keer een connectie heeft gok ik zo. Wat ik al eerder typte, je moet alle firewalls uitzetten, zorg er eerst voor dat het werkt, daarna je firewall instellen.

Ik denk dat als je dat progje insteld, dat je de verdere instelling in windows moet verwijderen. Kijk of je bij de instellingen van dat progje ergens dezelfde soort instellingen kunt vinden als die ik je al eerder had gegeven voor windows.

succes.
 
To get RA2 working over lan, you shouldn't need to change any settings within the IPX protocol, that should all be left as default; you need to add RA2 to windows firewall / zonealarm exception list and ensure the right adaptor is selected in game (no need to do the advanced stuff).

That's all you need to do on both games to get it working on LAN; if it doesn't work with the default settings, then you need to check the setup on your firewall.

I cba doing a fancy online tutorial, but I've attached a word doc which details the steps needed to get it working.
 

Attachments

  • redalert2-install.zip
    673.2 KB · Views: 236
[QUOTE='//3iRd(o)]To get RA2 working over lan, you shouldn't need to change any settings within the IPX protocol, that should all be left as default; you need to add RA2 to windows firewall / zonealarm exception list and ensure the right adaptor is selected in game (no need to do the advanced stuff).

That's all you need to do on both games to get it working on LAN; if it doesn't work with the default settings, then you need to check the setup on your firewall.

I cba doing a fancy online tutorial, but I've attached a word doc which details the steps needed to get it working.[/QUOTE]

Yeah I did all those steps Weirdo and it still doesn't work, I already gave up on it and we decided to play Trackmanio Nations instead :hangover:
 
You should buy a router and get a decent homenetwork :p No clue, never had problems with RA2, always just worked :rofl:
 
!Dig

I'm currently at a LAN and we can't get it working ( my pc has SP3 ) my m8's SP2, both XP, I can't even instal ipx protocol, it sais it can't find the files to install, any help? How to get it running again??