For all you Swedes...

  • Hey - turns out IRC is out and something a little more modern has taken it's place... A little thing called Discord!

    Join our community @ https://discord.gg/JuaSzXBZrk for a pick-up game, or just to rekindle with fellow community members.

Vilken domarinsats i finalen...

Första perioden typ 8 finska utvisningar varav en dubbelutvisning och 1 kanadensisk. Dessutom dömde han felaktigt för touch på en finsk spelare när kanadensarn drog ut pucken i publiken fast finnen inte var i närheten av att röra pucken.

Finland har blivit utdömda i 4 av de 6 senaste finalerna dom spelat i. 2 i VM. 1 i OS och givetvis mot Kanada i world cup finalen med kanadensisk domare.
Tror bara det är du som är dålig förlorare tut :p:
Måste ju nästan tas som fakta nu, Finland är dömda att för evigt vara nummer två ifall dom kommer till final, ingen ide å spela finalerna me finland längre :P
 
Tror bara det är du som är dålig förlorare tut :p:
Måste ju nästan tas som fakta nu, Finland är dömda att för evigt vara nummer två ifall dom kommer till final, ingen ide å spela finalerna me finland längre :P

Nä, alltså jag har inga större problem med att dom förlorar. Det är sättet dom förlorar på.
Som OS-finalen t.ex. kan jag villigt erkänna att Sverige i det stora hela var det något bättre laget men det var Finland som skulle vunnit om inte domarhelvetet hade plockat dom av banan konstant fram till Sverige kvitterade och sen tog ledningen.

Som Sundins armbågstackling bakom svenska kassen på en finne. Vad händer? Jo, finnen blir utvisad och Sverige gör 2-1 i powerplay. Den är riktigt snygg... eller inte. t.om. svenska kommentatorerna som normalt är så fruktansvärt partiska undrade ju vad fan domaren höll på med och typ tackade för misstaget.
 
Nä, alltså jag har inga större problem med att dom förlorar. Det är sättet dom förlorar på.
Som OS-finalen t.ex. kan jag villigt erkänna att Sverige i det stora hela var det något bättre laget men det var Finland som skulle vunnit om inte domarhelvetet hade plockat dom av banan konstant fram till Sverige kvitterade och sen tog ledningen.

Som Sundins armbågstackling bakom svenska kassen på en finne. Vad händer? Jo, finnen blir utvisad och Sverige gör 2-1 i powerplay. Den är riktigt snygg... eller inte. t.om. svenska kommentatorerna som normalt är så fruktansvärt partiska undrade ju vad fan domaren höll på med och typ tackade för misstaget.

Måste erkänna att jag kom in halvvägs i OS finalen och tittade lite sporadiskt bara så visste inte att det var så illa. Man tackar och bockar för guldet då :nod: