1. This site uses cookies. By continuing to use this site, you are agreeing to our use of cookies. Learn More.

Guardia 'SV' (if you don't like GuardiaAL :P)

Discussion in 'Maps, Mods, Mutators and Skins' started by sobo, Dec 5, 2003.

  1. sobo

    sobo Not always sober

    Joined:
    Jun 19, 2001
    Messages:
    11,656
    Location:
    Saxony, GER
    Guardia 'SV'

    Current version:

    beta 6 - Download - 1 MB

    Important Notes:
    nothing atm.



    Changes:

    General:
    - autocannons gone
    - first passage double as wide
    - no door between first passage and cavern
    - removed ASMD in first room
    - removed Flak ammo
    - increased cavern length and width
    - pulse room moved to right side of the cavern
    - added Sniper + 2 ammo packs to the pulse room
    - the bottle neck between bridge and cavern is gone, theres a connection about as wide as the cavern with a separating structure splitting it into two halves
    - there are two birdges now connected in the middle
    - added RL in front of the bridges
    - added one pack of RL ammo on the first half of either bridge
    - added ASMD on the connection of the two bridges
    - new wide room between bridges, garage and mini room
    - removed mini + 2 packs of mini ammo from mini room :rolleyes:
    - added sniper + 2 ammo packs to the mini room
    - new area in the map embracingthe garage area: first room between garage and mini room, second room is right to the tank room, and the third room is behind the tank room + 1 smaller room with a connection to the garage (hammer jumpable)
    - flak cannon in the 'third room'
    - moved around/removed/added boxes in the garage
    - only 1 shock core there now
    - shield eblt gone, minigun there instead
    - 3 packs of mini ammo
    - a bit of RL and pulse ammo
    - thigh pads on another box
    - lift is faster (also allows for more lift jumps) and crushes players that block it
    - garage door is a little bit delayed and opens slower
    - body armour added in front of the tank
    - 1 more room and two additional routes for defneders into the garage from their last spawn (beta 6)

    Spawnpoints: (attack vs defense)

    before cavern:
    Cave (Flak+Pulse) vs Cavern (Flak), pulse room (Pulse+Sniper), mini room (Sniper), on the route (ASMD+RL)

    after cavern:
    Cavern (Flak+Pulse+Sniper), on the way (RL) vs mini room (Sniper), Garage (mini), on the route (ASMD)

    after lava bridges:
    pulse room (Pulse+Sniper), on the way (ASMD+RL) vs new area (Flak), on the route (mini+Sniper)
     
    Last edited: Jul 7, 2004
    Dark likes this.
  2. SX

    SX Causing Hysteria

    Joined:
    Apr 30, 2003
    Messages:
    2,802
    Location:
    NL
    nice but i think
    -1 of the armors got to leave @ asmd or the other one
    -delete tighpads
    -no flak in def room
    -get asmd back!!!!
    -delete shieldbelt nxt to tank
    -sniper? hmm dont know about that

    good points
    -no cannon :D
    -ripper added

    need to play the map to find more things ;)
     
  3. sobo

    sobo Not always sober

    Joined:
    Jun 19, 2001
    Messages:
    11,656
    Location:
    Saxony, GER
    I agreee on the first two points.
    ASMD well imo thats why AL, ][ and the original failed in a lot of peoples opinions.
    shieldbelt next to tank is there to keep em alive longer, def only spawn in garage so shieldbelt there isnt such a mighty powerup as in the original guardia

    Mind that a lot of the powerups like the thighpads will be attackers equipment when some objective are gone!
     
  4. SX

    SX Causing Hysteria

    Joined:
    Apr 30, 2003
    Messages:
    2,802
    Location:
    NL
    hmm armor for the attackers? dont know about that...
    asmd is spam yes but we al love some spam @ a time
    where does sv stand for?
    hmm than replace belt with normal armor/pads

    oh yeah another good point health of the tank :)
     
  5. Ajax

    Ajax Well-Known Member

    Joined:
    Jun 12, 2001
    Messages:
    7,405
    Location:
    Flying Cloud
    sobo i could kiss you thats the best 'guardia' ive ever played i can see it being a fun map for game modes :)

    If there is to be a map vote this should be thought about it owns
     
  6. SX

    SX Causing Hysteria

    Joined:
    Apr 30, 2003
    Messages:
    2,802
    Location:
    NL
    some say some dont
     
  7. sobo

    sobo Not always sober

    Joined:
    Jun 19, 2001
    Messages:
    11,656
    Location:
    Saxony, GER
    attackers get some armour. ill prolly change it like this:

    front armour deleted, maybe some vials instead
    garage armour deleted, theyve got the Keg
    shieldbelt will be replaced by a normal armour
    central thigh pads will be deleted

    ASMD, well.... well ill need more opinions on the ASMD

    Flak at def is ok, because before bridge def will use the RL anyway. after that the flak is the only spammy weapon they have and I dont want the map to be like oceanfloor, not 0undefendable, but balanced. Flak will stay in the minigun room for now.

    Oh SV is not to boost my own ego as some might think :P It's 'Satisfying Version' as i thought of it. Feel free to play, acronymists.
     
  8. SX

    SX Causing Hysteria

    Joined:
    Apr 30, 2003
    Messages:
    2,802
    Location:
    NL

    hmm vials are nice
    keg yup
    belt-> armor nice
    pads gone nice :)

    well asmd in ofcource :P
    flak wel i dunno def got hammer, enforcer, mini, rockets aint enough for em than the get pulse, asmd, and flag @ start
    oceanfloor sucks glad we agree on the :D
    sv part nice :)
     
  9. sobo

    sobo Not always sober

    Joined:
    Jun 19, 2001
    Messages:
    11,656
    Location:
    Saxony, GER
    Right forgot that there also was a RL in the garage. :lol:

    Ill be thinking about the Flak also.

    opinions about the Flak in the Minigun room and bringing an ASMD back in/where pls. :D
     
  10. subZ

    subZ Soon™

    Joined:
    Sep 25, 2003
    Messages:
    8,038
    Location:
    Aarhus, DK
    No asmd belongs in any version of the guardia's imo (spammage).
    You could put a ripper there instead of the body armor.
     
  11. Ajax

    Ajax Well-Known Member

    Joined:
    Jun 12, 2001
    Messages:
    7,405
    Location:
    Flying Cloud
    aye keep it shock free it plays ok without it
     
  12. Ulv

    Ulv League Administrator & Pastafarian

    Joined:
    Jul 21, 2002
    Messages:
    10,219
    Location:
    Trondheim
    nice insta map too :Xmassmile
     
  13. Unseen

    Unseen gloom

    Joined:
    Sep 11, 2001
    Messages:
    3,595
    Location:
    Finland
    imho flak/rl spam is in many cases lots worse that shock spam, as u can spam around corners/ usually spam a lot more b4 u see opponents than with asmd...

    adding extra weaps at the back for def sounds like a bad idea, will make gettin past bridges even harder (haven't actually tested the map yet, but i can imagine ;))

    also ripper sounds like a bad idea; the ultimate "spam around corners weapon" :D

    sniper is a good idea, always better to have the choise to hs ur way trough the map ;)

    armor for attackers sounds good too :)
     
  14. SX

    SX Causing Hysteria

    Joined:
    Apr 30, 2003
    Messages:
    2,802
    Location:
    NL
    yeah flak = pure spam same like rockets and asmd
    but like unseen said that flak and rocket can go around corners asmd cant so leave asmd or remove rocks ans flak too :P
    but ripper is a good idea
     
  15. destroy

    destroy #wethebestforever

    Joined:
    Apr 19, 2002
    Messages:
    5,680
    lol when i saw the threads name, and author i thought SV was for Sobo's Version :lol: :rofl:
    ok lemme test this
     
  16. destroy

    destroy #wethebestforever

    Joined:
    Apr 19, 2002
    Messages:
    5,680
    lolol nice
     
  17. Paa`

    Paa` Don't Fear The Reaper!

    Joined:
    Apr 2, 2002
    Messages:
    5,112
    Location:
    UK
    Nice map weapon's Still a problem however :/
     
  18. SX

    SX Causing Hysteria

    Joined:
    Apr 30, 2003
    Messages:
    2,802
    Location:
    NL
    lol still didnt play the map
    i will now :D
     
  19. SX

    SX Causing Hysteria

    Joined:
    Apr 30, 2003
    Messages:
    2,802
    Location:
    NL
    ok played the map
    where are the doors? just b4 bridge hallway to long

    bridge alot better but you can c the room with the trigger
    and well yeah connons gone :thumb:
     
  20. Turha.

    Turha. umm are you okay dude.. dude?

    Joined:
    Jun 24, 2001
    Messages:
    7,925
    Location:
    Costa Blanca, Spain
    good job :thumb: I really hope this map gets around online a lot soon, can't wait to play it. Looks like the best custom Guardia so far IMO.